مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

یزد- محمدخادمی: ساماندهی و اجرای زیرگذر میدان ولایت یکی از پروژه‌های راهسازی‌ شهرستان مهریز است.

شهرستان مهریز - میدان ولایت

 این میدان که در جاده یزد به کرمان قرار دارد همزمان با سفر مقام معظم رهبری به استان یزد به نام میدان ولایت نامگذاری شد اما پس از گذشت شش سال از آغاز ساماندهی آن هیچ‌گونه اقدام و عملیات اجرایی در این مسیر صورت نگرفته است.

نبود اعتبار، مشکل همیشگی

رئیس شورای شهر مهریز در این‌باره به خبرنگار همشهری می‌گوید: این مسیر یکی از مهم‌ترین محورهای ورودی شهر مهریز و جنوب استان یزد به حساب می‌آید و قرارشده طرح ساماندهی میدان ولایت به شکل زیرگذر اجرا و روی آن به میدان تبدیل شود که متأسفانه بعد از گذشت چند سال از این تصمیم، عملیات اجرای آن شروع نشده است. سیدمرتضی فروزان‌نیا تصریح می‌کند: اجرای ساماندهی و زیرگذرمیدان ولایت به شکل مزایده در اختیار شرکت جهاد نفت قرارگرفته و شهرداری مهریز نیز اقدام به جمع‌آوری تیرهای چراغ روشنایی و قطع درختان این محور کرده است اما به‌دلیل نبود اعتبارات، این طرح روی زمین مانده است. وی می‌افزاید: قرار بر این شده که این مسیر همانند میدان امام حسین شهریزد به اجرا در بیاید و اعتبار این طرح نزدیک به 11میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، که به‌دلیل تأمین‌نشدن بودجه، پیمانکار حاضر به فعالیت در این طرح عمرانی نیست.

وعده عملی‌نشده

عباسعلی زارع بیدکی، عضو شورای شهر مهریز نیز در این باره می‌گوید: میدان ولایت در حریم شهر مهریز قراردارد اما باتوجه به اینکه در جاده ترانزیتی یزد -کرمان است، اداره راه و شهرسازی نیز در اجرای آن نقش بسزایی دارد. وی تصریح می‌کند: براساس توافقی که صورت گرفته است شهرداری مهریز باید معابر این میدان را آزادسازی کند و فعالیت عمرانی نیز ازسوی اداره راه و شهرسازی صورت بگیرد که شهرداری مهریز به تعهدات خود مبنی بر آزادسازی مسیر عمل کرده اما اداره راه و شهرسازی شهرستان به‌دلیل نبود اعتبارات، تاکنون کار عمرانی در این میدان انجام نداده است. این عضو شورای شهر مهریز در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره اینکه تاکنون چه پیگیری‌هایی صورت گرفته است؟ پاسخ می‌دهد: چندوقت پیش به همراه نماینده مردم شهرستان مهریز در مجلس شورای اسلامی، شهردار مهریز و تعدادی از اعضای شورای شهر به تهران سفر کردیم و جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی برگزارشد. در این جلسه مشکل میدان ولایت را با علی نیکزاد در میان گذاشتیم و وی نیز اعتباری بالغ بر 500میلیون تومان را برای فعالیت عمرانی این میدان در نظر گرفته‌اند اما این اعتبار هنوز دراختیار مسئولان راه و شهرسازی شهرستان قرار نگرفته است.

طومار به استاندار

شهریورماه سال88 شهروندان مهریزی در طوماری به استاندار یزد خواستار ساماندهی میدان ورودی این شهر شدند. در این طومار که بیش از شش هزار نفر از ساکنان شهر مهریز آن را امضا کرده بودند، آمده است: از عدم‌اجرای طرح ورودی مهریز که یکی از خواسته‌های دیرین مردم این شهرستان است، ناراضی هستیم و مسئولان مرتبط هرروز وعده اجرای آن در آینده را می‌دهند.

کد خبر 209129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز